Wednesday 3 March 2010

Hercules Maraton - 23 mai 2010 - Valea Cernei

Clubul Sportiv Alternative Timisoara va organiza in data de 23 mai 2010 Hercules Maraton, primul maraton de alergare montana din vestul tarii, al carui traseu incepe si se termina in Valea Cernei si se desfasora pe 37.5km si 2030m diferenta de nivel trecand peste creasta Muntiilor Cernei.

Traseul Hercules Maraton in ansamblu

Fie ca ai mai participat la maratoane montane si esti bine antrenat, fie ca n-ai inca experienta unui astfel de concurs, dar ti-ai dori sa-ti depasesti limitele, pentru toti deopotriva noi am pregatit un traseu amplasat in locurile deosebit de pitoresti ale vaii Cernei.

Priveliste spre valea Cernei

Am dorit sa profitam de week-end-ul lung de Rusalii (luni 24mai fiind sarbatoare legala) pentru a va invita sa veniti sau sa reveniti in decorul minunat din valea Cernei. Vino la maratonul nostru si fii si tu un Hercules!

Hercules echipat de trail-running

Detalii despre maraton gasiti pe site-ul clubului nostru la sectiunea "Activitati" sau link-ul direct: http://www.alternativetm.ro/herculesmaraton

Pentru orice alte detalii suplimentare nu ezitati sa ne contactati pe email la: herculesmaraton@alternativetm.ro

Cum ne-a venit ideea acestui maraton?

In primul rand pentru ca in ne-a placut foarte mult atmosfera de la cele 2 maratoane montane la care am luat parte: Maraton Piatra Craiului si Maraton 7500 Bucegi.
Si pentru ca ne-am simtit tot mai atrasi de trail-running, cu cat mergeam la mai multe antrenamente de alergare montana, cu atat ne placea mai mult. Deja orice presupunea alergat in panta si urcat la deal in viteza, deci pe scurt efort intens pe munte, ne atragea tot mai mult.

Trail-running

In al doilea rand ne-am dat seama ca in tara noastra cam lipsesc concursurile de alergare montana.
Bucegi 7500 nu este propriu-zis un maraton montan, mai degraba un ultra-maraton sau un concurs de adventure-race si nu se alearga in proportie atat de mare. Terenul este accidentat. In schimb experienta traita a fost foarte intensa si placuta.
Deci practic MPC ramanea pana anul asta singurul maraton montan din tara.
Si cum numarul pasionatilor de trail-running a crescut exponential in ultima vreme, dar numarul concursurilor de profil ramanea doar UNUL, ne-am decis sa organizam si noi un maraton montan aici in vestul tarii in Banat... sau in popushoi cum ne placea noua sa spunem.

Cum am ales traseul?

Dar totusi nu va fi in popushoi, va fi chiar pe munte si in niste munti frumosi si mai putin umblati, adica in muntii Cernei.
Cea mai mare parte a traseului am alergat-o in septembrie 2009 la o tura de antrenament pt MPC: http://gianinalin.blogspot.com/2009/09/fuga-in-jurul-arjanei-5-6sep.html

Sus pe plaiuri la Dobraia

Bisericuta din Dobraia

Traseul alergat atunci masoara 34km si 1840m diferenta de nivel si se intinde in mare parte pe drumuri de caruta de-ale localnicilor si pe poteci prin padure. Traseul ne-a incantat la maxim asa incat efortul alergarii in panta era in permanenta recompensat sufleteste de privelistea ce ni se deschidea privirilor. De fapt acesta este si farmecul traseului, este prin zone deschise, printre pasuni si fanete si practic da ocolul varfului Arjana (1512m), cel mai spectaculos din muntii Cernei, care troneaza maiestuos deasupra.

Vedere cu vf Arjana

Vedere cu Culmea Piatra Corbului

Apoi am dorit sa extindem traseul asa incat sa-l aducem cat mai aproape de cei 42km ai unui maraton. Despre munca de prospectare pentru extinderea traseului voi povesti in post-ul urmator de pe blog.

Deasupra de Bogaltin

In urcare spre creasta Cernei

Ideea este ca am gasit si varianta de iesire in creasta muntiilor Cernei, variante sunt mai multe evident, dar noi am gasit una alergabila si astfel am adaugat traseului si cireasa de pe tort, adica o portiune din creasta principala a Cernei, de unde privelistea spre vecinii Mehedinti cu abrupturile lor calcaroase ce se pravale in valea Cernei este coplesitoare.

Vedere de pe vf Arjana cu valea Bedinei si m-tii Mehedinti

18 comments:

Dumitrel Marius said...

Nota 11 pentru initiativa. Incerc sa fiu acolo, vreau 10 concursuri nu unul :)). Multumim pentru invitatie

Diaconescu Radu said...

Genial posterul maratonul, de departe cel mai original de pana acum. Recunosc ca am ras cu lacrimi cand l-am vazut.

Incercam sa ajungem :)

Unknown said...

Felicitari pentru initiativa!!!Ddar am o mica sugestie, daca tot doriti ca participanti sa porifte de WE prelungit si sa viziteze zona, nu ar fi mai indicat concursul sa fie sambata 22 mai? asa ar avea duminica si luni pentru a vedea zona si a face ceva ture, adica daca ramane pe 23,; sambata nu prea poti face nimic pt ca trebuie sa fi odihnit pentru concurs, duminica dupa concurs odihna premiere etc., luni te invarti un pic si trebuie sa mergi spre casa

In rest succes si spor la organizat
Bebe

Alin Tanase said...

@Ioan: e adevarat ce spui, insa dc l-am fi pus sambata, participantii ar fi trebuit sa vina de vineri, vineri seara ar fi fost validarea inscrierilor si sedinta tehnica, cei din alte zone ale tarii ar fi calatorit pe drum, oboseala etc. In plus multi lucreaaza si ar fi trebuit sa-si ia o zi libera.
De aceea am preferat duminica.
Va asteptam sa veniti ;) Alin.

SiS said...

Felicitari pentru initiativa! alergam oriunde si ne bucuram de prilejul oferit de a descoperi zone noi in care cu greu ne-am mobiliza sa ajungem;
si mie mi-a placut afisul foarte mult, betele de treking sunt super, i-ar fi placut in vremea lui sa aiba asa ceva :-)

Silvique_ms said...

Bravos, felicitari pentru inititiva. ;)

Gabriel said...

Bravo voua pt. idee!
Distanta cursei e un pic 'ciudata', anume != 42.195 KM. La maratoane alpine am mai vazut lungimea omologata pe 42.2 KM (tot ca sa fie minimum lungime maraton clasic). Doar daca va tineti la distanta asta, veti atrage maratonisti mai multi (inclusiv internationali) care alearga in cele mai variate colturi ale lumii :) , asa-zisii colectionari de maratoane.
Ma gandesc ca nu e asa dificil la asemenea distanta sa mai bagati pe undeva la traseu un looping cu diferenta pana la 42.2 km. Distanta asta respectiv totul peste aceasta distanta!- sunt 'magice' pentru multi, nu neglijati asta in marketingul pt. competitia voastra.

Gianina said...

@Gabriel: aveam o bucata cu care sa marim traseul la 42km, dar era pe o vale si zona nu era spectaculoasa. Am hotarat ca nu conteaza cantitatea, ci conteaza calitatea. Mai bine un traseu mai scurt, dar frumos, decat mai lung, dar fara "magia" zonei. La fel de bine am putea da startul cu 5km mai jos pe valea Cernei. Dar noi credem ca alergatorii montani prefera sa alerge pe munte. Ce rost are sa fie 42km, dar sa alergi pe sosea 7km?
Oricum dupa prima editie ne gandim sa facem un chestionar sa vedem daca traseul a placut la lume si daca prefera sau nu marirea lui, doar de dragul distantei de 42km.

Florentzo said...

Intr-un final va iesi foarte fain, sunt 100% convins de asta.
Mult spor la treaba si sper sa fie vreme buna (si altii depind de 23 mai :D )

Adi Valean said...

Buna treaba! Spor(t) mult :D

ioana said...

Cand ati fost la antrenamente sau prospectari pe traseu ati intalnit multe vipere?

Cerna said...

Un mod foarte simplu de promovarea unei zone turistice.
Felicitari

Alin Tanase said...

@Ioana: noi am alergat in septembrie 2009 pe traseu in scop de antrenament si nu am intalnit vipere. Prospectarile ce le-am facut acum recent sunt irelevante pt ca era zapada in zona. Totusi din experienta multiplelor ture de trekking in valea Cernei, atat in Cernei, cat si in Mehedinti, pot sa-ti spun ca in general (nu vreau sa absolutizez) viperele prefera zonele stancoase. Traseul Hercules Maraton se desfasoara pe drumuri forestiere, drumuri de caruta, poteci, prin zone impadurite, dar si deschise, insa nu prea sunt zone stancoase. Eu cred ca mai expusi viperelor sunt catzaratorii de la HCO, decat alergatorii de la Hercules ;) Si daca te gandesti ca pe drumuri vor tropai o gramada de oameni, eu zic ca se vor da la o parte si cele mai adormite vipere. Desigur doar daca vrei sa fii chiar prima din pluton s-ar putea sa vezi vreuna... :)) Te asteptam la HCO si la Hercules ;)

@Ioana: ah si am uitat sa adaug, desi nu stiu cat te incalzeste, insa noi vrem sa fim pregatiti... avem sprijinul Salvamont CS care vor veni cu o masina de teren dotata cu tot echipamentul necesar unei ambulante, inclusiv aparatura de resuscitare si cu oameni dispersati pe teren, avem sprijinul Consiliului Local Baile Herculane care ne vor aduce inca 2 ambulante. Ambulantele vor fi la start/finish la motel Dumbrava, cat si in la mijlocul traseului in satul Bogaltin. Pe cea mai mare parte a traseului se poate interveni cu masina de teren. O sa discutam cu ei sa existe si ser anti-viperin la Herculane, dar asta nu tine de noi :D Masurile acestea sunt necesare, e bine sa fim pregatiti, dar eu mizez ca viperele sunt destul de inteligente sa se dea la o parte din calea tropaitorilor ;))

fara click said...

Aventuri de nota 20, nu 11

Gabi said...

Dragilor, felicitari pt. initiativa! Un mic comentariu- la nivel international, cand vorbim de maratoane se subintelege minimum distanta de 42.2 km (si ultramaratoane poarta numele de 'maraton'). Nu-i greu sa mai adaugati un loop micut sa fie distanta de 42.2 km! Si daca ati omologa traseul (masurare dupa standardul nustiucum),ar veni mai multi si din categoria 'vanatori de maraton la palmares'! Daca nu mai e timp pt. ver.1.0, atunci pentru versiunea 2.0 de anul viitor! :)

Ioooi, ce rusinica imi este! am vazut ca v-am mai 'molestat' mai demult cu ideea prelungirii traseului, si mi-ati si raspuns la acel mesaj! am vazut dupa ce am postat mesajul anterior, scuze voua si mie cenusa-n cap :D
Gasesc super ideea cu chestionarul ;)

Alin Tanase said...

@Gabi: nu-i nici stress ca ai repostat ideea ;) oricum ai venit cu o sugestie constructiva; noi deja ne-am gandit la aspectul acesta, insa pt editia din acest nu vrem sa modificam traseul pt ca odata lansat concursul, poate parea lipsit de profesionalism pt unii ce s-au inscris deja sa modificam intre timp traseul; deja avem niste idei de bucle suplimentare, le vom studia pana la anul; oricum ideea e ca la un maraton montan e mult mai greu sa scoti un traseu fix de 42.195km, exact ca si pe sosea; cum finisul si sosirea trebuie sa fie in in valea Cernei, iar caile de coborare din creasta in valea Cernei sunt doar cateva... nu-i simplu de jonglat.