Saturday, 28 May 2016

Vistea - 28mai


Nu ne lasam intimidati
 Sambata 28mai s-au implinit 10ani de cand suntem impreuna, Alin si cu mine... asa ca Alin mi-a propus sa facem o tura light pe vf Moldoveanu. Nu prea puteam refuza, desi ma gandeam sa nu ma obosesc pentru duminica. Mi-am propus sa merg cat se poate de light si cat se poate de incet. Noroc ca incet pentru mine inseamna totusi destul de repede. Bine si nu pentru Alin, care m-a grabit de la inceput si pana inapoi la masina... cum de altfel a facut mereu in aceasti 10ani :)


Apa ceva cam mare
 Vineri dimineata m-am trezit cu o durere in gat si durere de ceafa. Seara nu eram inca singura ca voi pleca in Fagaras, dar am pregatit totul. Dimineatza nu prea puteam vorbi, dar am plecat... ce-o fi o fi.
Vremea s-a incalzit, aerul era cald... deci nu imi faceam griji pentru gat. Mi-am pus 1.5L de ceai cald la mine, ca sa nu beau apa race de izovor. Ce puteam face mai mult de atat? Aaaa, da... era ceva "puteam sa stau acasa" (si aici l-am citat pe Biolan).
Ajunsi la prima trecere peste apa... surpriza... nu se poate trece. Gandurile imi zboara prin minte: o fi un semn? Sa ne intoarcem mai bine? Nu aveam de gand sa fac toata tura murata la picioare. Da, o sa ne udam in papucii de alergare la picioare, dar sus la zapada... nu direct de jos. Deci NU trec apa incaltata. Alin propune sa ne descaltzam... hmmm cum de nu m-am gandit.. sosete uscate, papuci uscati... "treci primul si eu te urmez" si asa am facut.

Aici vrem sa revenim cu cei mici
 Pe drum povesteam si vorbeam de noi, de parca nu ne-am cunoaste de 10ani... eu cu memoria mea, Alin cu a lui. El stia foarte bine tura de aici din decembrie 2014, iar tineam minte doar o poza facuta cu telefonul. Si atunci am realizat din nou... ce bune sunt pozele, ce bune sunt blogurile. Cand am ajuns la refugiu, mi-am amintit si eu evident. Refugiul este pozitionat langa o cadare de apa, in padure... un loc bun de venit cu cei mici. 

Deja suntem experti
 Ajunsi la zapada, ne punem snow-line-urile pe papucii de alergat si ii dam la deal. Alin zicea sa ne luam si piolet, dar am zis ca eu nu vreau sa ma risc, daca ii de piolet, nu merg fara coltari, asa ca fie merge cu snow-line si bete, fie asta este... facem cale intoarsa. Nu aveam de gand sa car nimic greu... exceptie ceaiul.
Tot mai sus
 A fost prima tura la zapada cu snow-line-uri si papuci de alergare. Nu pot sa spun ca nu mi-a placut... a fost light... a fost fain... a meritat (multumim Adi pentru imprumut).

Si zici ca nu suntem inca sus?
Pana pe Moldoveanu nu am ajuns, desi zapada era ok, adica se afundau picioarele, nu m-as fi simtit in sigurata cu snow-line-urile in picioare si cu 2 bete lungi pana in China. Asa ca am lasat varful pentru data viitoare. Ne-am facut un selfie si am luat-o la vale.
Pe drumul de intoarcere am povestit de turele noastre inedite... de prieteni vechi si de prieteni mai noi... Ne-am amintit cu drag de Mardale, care vroia el musai sa mancam gratar in tura dus-intors cand am facut-o  Transalpina cu MTB-urile (in 2008, nici nu visam noi ca ar putea fi vreodata asfalt pe acolo)... nu conta ca se lasa noaptea si noi mai aveam 2 urcari... si o coborare pana-n fundu pamantului... am mancat gratar. Ne-am amintit de Ciula si o tura super faina facut cu el prin Tarcu si Godeanu, de "marea noastra traversare", de tura cu Lucica in Fagaras, de tura cu Cata prin Crai, cand am facut Cioranga si am coborat noaptea pe valcelul cu Fereastra, de am ajuns inapoi la corturi la 5:30 dimineata, de cum l-am cunoscut pe Horica si pe Valeanu la Balea, dar si de tura de anul trecut din Bucegi cu prietenii mai noi... pe brana aeriana si pe Horoabe... 
Culmea, acuma realizez ca nu am vorbit de nici un concurs, nici de primul, nici de ultimul, nici de alergare... doar de ture, doar de prieteni...



Ajunsa acasa am facut un dus si m-am bagat direct la somn, cu gandul la ziua de maine... si cu speranta ca voi fi apta pentru a pedala 5-6ore pe cursiera.



2 comments:

Alin said...

Si eu imi aduc aminte cu nostalgie de turele facute impreuna cu voi, si au fost cateva memorabile: Salciua, Herculane-Olanele-Tarcu, Retezat-Tarcu-Retezatu Mic, Transalpina cu Tibike, CA2009, si alte cateva mai scurte, sau doar cu Alin.
Cea din 2002 pe Vf Moldoveanu iarna ti-a povestit-o?

Alin said...

Ce bine ca unele le-am scris pe bloguri, altfel le uitam.