Saturday, 14 May 2016

Prin Ardeal si Bucovina cu bicicletele 14-17mai

O tura epica de 4 zile cu bicicleta prin Ardeal si Bucovina. 4 zile in care m-am simtit liber ca pasarea cerului, am facut multi km (535km), am urcat multe pasuri din Carpatii Orientali (5250m verticali), m-am simtit bine alaturi de 3 oameni frumosi, am descoperit locuri noi pentru mine, coltisoare de tara pe care nu le vazusem, locuri minunate.





O vreme foarte capricioasa ne-a insotit in toata tura. Am plecat din Reghin, am urcat in pasul Tihuta si pana sus in pas ne-a plouat ca pe hotii de cai :)) Am ajuns murati sus in pas, dar inspre Moldova trecuse ploaia, asa ca ne-am uscat pana in Vatra Dornei, unde am incheiat prima etapa de 145km:https://www.strava.com/activities/580079779
A doua zi am prins o vreme frumoasa, nemaipomenita fata de restul turei, iar cireasa de pe tort a fost Trans Raraul, despre care as putea spune ca mi s-a parut cea mai dura si mai provocatoare catarare din Romania. Am incheiat ziua in Sucevita la capatul a 150km:
https://www.strava.com/activities/580085329




In a 3-a zi am pedalat 4.6km, sa nu radeti, da chiar 4.6km ne-a luat sa ne dam seama ca o ploaie insistenta ce a durat toata ziua si doar +4gr nu sunt ingredientul unei ture de placere, cum am definit noi planul turei. Doar Adi a fost masochist si a plecat singur spre Vatra Dornei. Noi restul de 3 am dedicat ziua odihnei si refacerii, am dormit pe saturate.





Astfel am renuntat sa mai urcam pasul Prislop si sa trecem prin Borsa cum era planul, iar in a 4-a zi ne-am intors in Reghin tot prin Vatra Dornei - pasul Tihuta. A iesit o zi pe care sa o tot pomenim multi ani, 240km si 4 catarari majore, 3 dintre ele peste Obcinele Bucovinei si una peste Tihuta. Evident vremea nu putea sa fie decat capricioasa, la inceput ne-a amagit, apoi ne-am strecurat norocosi printre 3 reprize de ploaie, intrerupte de vreme frumoasa, nu ne-a mai iertat in pasul Tihuta unde am prins vant puternc si o torentiala cu grindina si cand sa zic ca am scapat m-a prins o ploaie zdravana pe ultimii 15km inainte de Reghin, doar asa ca sa nu ajung uscat: https://www.strava.com/activ…/580087954/segments/14100964938


No comments: